Vertrek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Maartje Klijn - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Maartje Klijn - WaarBenJij.nu

Vertrek

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

30 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

Zo, daar gaan we dan! M'n koffer eindelijk ingepakt, m'n hoofd vol goede ideeën voor m'n onderzoek, in m'n handbagage de goede wensen en anti-heimweefoto's van iedereen die achterblijft(nogmaals bedankt daarvoor, ik ga ze misschien nodig hebben...). Met kleding aan die niet te koud (voor hier) maar ook niet te warm (voor daar) is. Met zenuwen, maar ook met een verlangen om er maar zo snel mogelijk te zijn. Zoals ik tegen sommigen van jullie eerder al zei: het is leuk om daar te zijn, maar niet leuk om hier weg te gaan. Ik ga jullie allemaal erg missen. Het vanzelfsprekende altijd-thuis-mogen-komen van familie. De tot-in-de-vroege-uurtjes-gezelligheid van de flat. De serieuze-goede-en-leerzame (kring)avonden van DC. De warme, verwelkomende je-hoort-erbij-deken van de Zeistse gemeente, en al die andere dingen. Alle digitaliteit laat ik hier achter. Het wordt daar lastiger om contact te hebben, maar echte warmte en vriendschap zit van binnen, waar ze veilig bewaard wordt tot we elkaar weer zien. Vanaf 12.00 vandaag ben ik niet meer op het bekende nummer 0644609518 te bereiken. Zodra ik daar een nummer heb zal ik het proberen hier op te zetten. En 1 keer in de zoveel tijd probeer ik jullie op deze plaats op de hoogte te houden. Van de meesten van jullie heb ik in de afgelopen week afscheid genomen en dat is soms verdrietig. Maar ik weet dat er zonder de wil van mijn hemelse Vader geen haar van mijn hoofd vallen kan (HC1). God is overal, Hij is daar al en weet volmnaakt wat er allemaal gaat gebeuren en wanneer wij elkaar wee zullen zien. Hij is ook hier bij jullie en tot de tijd dat wij elkaar weer zien, wil ik jullie graag een lied meegeven wat de Gomaristen wellicht zullen herkennen:
'May the road rise to meet you,
may the wind be ever at your back,
may the sun shine warm upon your face,
and the rain fall soft upon your fields.
And untill we meet again:
may God hold you,
may Gold hold you ever in the palm of His hand.

Veel liefs,
Maartje

  • 30 Januari 2012 - 09:07

    Peter De N:

    Maartje, een heel goede reis toegewenst. En hopelijk kun je ons ondanks je beperkte digitale mogelijkheden ons hier af en toe op de hoogte houden!

  • 30 Januari 2012 - 10:35

    Willine:

    Ha Maartje!

    Een hele mooie, fijne & gezegende tijd gewenst daar! Ik ga je blogs zeker bijhouden. En ja, wat een grote troost: onze God is overal, ga met Hem! Mooi: dat 'afscheidslied' kreeg ik ook mee toen ik naar Peru vertrok...
    aDios!

  • 31 Januari 2012 - 11:33

    Aline Bergshoeff:

    Hoi Maartje,

    Net gehoord dat je veilig op Bali bent aangekomen...geniet van de zon en warmte zodat je dat weer kunt uitstralen naar de mensen en kinderen die je zult ontmoeten....goede vlucht naar Sumba! Selamat jalan...

  • 31 Januari 2012 - 20:52

    Roy:

    echt, heel veel succes.

    Grtjs

  • 01 Februari 2012 - 13:32

    Eve-Maria:

    Hoi Maartje,

    een mooi stukje!
    Ik wens je het allerbeste tijdens je reis!

    Groetjes van Eve-Maria

  • 03 Februari 2012 - 15:52

    Janneke W:

    Gevonden..
    Ga je volgen.....!

  • 03 Februari 2012 - 17:57

    Cor Bergshoeff:

    Hoi allemaal,
    Maartje is, op zijn Indonesisch, met wat omwegen door kapotte landingsbaan verlichting en slecht weer, incl. overnachting op ander eiland in een vies hotel, uiteindelijk veilig op Sumba aangekomen!!

    Kijk eens op de website van het project: www.sumbamission.nl

  • 05 Februari 2012 - 15:36

    Janda:

    Fijn om te vernemen dat je dan wel niet zoals gepland, maar wel veilig bent aangekomen!

  • 07 Februari 2012 - 21:22

    De Flat:

    Hey Maartje,

    Hoe is het daar?
    Goed om te horen dat je bent aangekomen ;-)
    we denken aan je!

    Een sneeuwbal van ons vanuit ons koude kikkerlandje!

  • 08 Februari 2012 - 21:51

    Corina DV:

    Maartjeee!!
    Wat leuk, deze blog. Nogmaals, een goede reis gewenst & God is gelukkig overal!

  • 10 Februari 2012 - 23:43

    Tante Gerda En Oom G:

    vanavond de film van de Sumba Mission bekeken, heel indrukwekkend, en ook heel ontroerend die kinderen,Wat mooi om daar ook iets voor te mogen betekenen, en ze ook met Gods Woord in aanraking te mogen brengen, Een hartelijke groet en Gods Zegen en Zijn nabijheid. Groet van Oom gerit en tante Gerda

  • 13 Februari 2012 - 09:04

    Machteld:

    Ik ben zoo benieuwd naar een update!!

  • 13 Februari 2012 - 18:53

    Karin DB:

    Ha lieve vriendin,
    Hoe is het daar??? Ben zeer benieuwd!
    Denk aan je!

  • 16 Februari 2012 - 02:40

    Maartje Klijn:

    Lieve allemaal,

    Bedankt voor al jullie berichtjes! Zoals jullie kunnen lezen geniet ik met volle teugen. Natuurlijk mis je soms bepaalde gemakken uit Nederland, maar daar is goed mee te leven. Wat hebben we het dan goed in NL!

    Liefs Maartje

  • 25 Februari 2012 - 21:32

    Thuis:

    Ik ben terug over 109 dagen...dat is iets meer dan 15 weken...dat is iets meer dan 3 maanden...tjonge: wat zijn wij bevoorrecht dat we af en toe je stem horen. Selamat jalan naar Papua: ook daar is God!
    Aku cinta kepada kamu!
    liefs van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Maartje

Actief sinds 01 Juni 2011
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 42927

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 06 December 2014

Proeftijd Guinee Bissau

30 Januari 2012 - 14 Juni 2012

Afstuderen @ Sumbamission

Landen bezocht: