FB-berichtje uit GB - Reisverslag uit Doorn, Nederland van Maartje Klijn - WaarBenJij.nu FB-berichtje uit GB - Reisverslag uit Doorn, Nederland van Maartje Klijn - WaarBenJij.nu

FB-berichtje uit GB

Blijf op de hoogte en volg Maartje

28 Augustus 2014 | Nederland, Doorn

Onderstaand bericht stond deze week op de Facebook-pagina van het project (https://www.facebook.com/#!/kimonjedidja?fref=ts), fijn om te horen dat 'k verwacht wordt!

Beste vrienden en vriendinnen van Guinee-Bissau,

Even een berichtje uit Guinee-Bissau. Tot nu toe is er nog geen Ebola geconstateerd in ons land. Daarvoor zijn we heel dankbaar. We bidden regelmatig dat we ervoor bewaard mogen blijven. Bidt u/jij mee?

Deze week zou er een Vakantie Bijbel Club zijn in Buba. Vorig jaar kwamen hier ongeveer 300 kinderen. Deze is uit voorzorg afgelast. De overheid wil niet dat er grote bijeenkomsten zijn. Het is wel heel jammer, maar wat als er een besmet kind onder de groep zit? Dan kan het heel wat kinderen besmetten!

In september hopen we een aspirant veldwerker voor een paar maanden te krijgen. We hopen dat we een goede tijd met elkaar mogen hebben en dat ze een goede indruk krijgt van de werkzaamheden hier. En dat de Heere haar mag leiden in het nemen van de juiste beslissing of ze hier wel of niet kan komen werken.

In september hopen we ook weer een training te geven aan een groep nieuwe vrijwilligers die met regelmaat de kinderen met een handicap bezoeken. Elk jaar vallen er weer wat vrijwilligers af doordat ze studeren, geen tijd of zin meer hebben. Dus zijn er ook elk jaar weer nieuwe nodig.

In deze maand hopen we ook nog een training te geven aan mensen die willen leren om een kerkdienst of club te vertalen voor doven. Daarvoor zullen er wat dove jongeren komen uit Bissau die ook kunnen praten, om deze training te geven. We hopen dat deze trainingen in kleinere groepen wel door kunnen gaan.

Eind september zal er ook een training zijn voor leiders van de zondagschool in Buba. Deze leiders krijgen onderwijs om de zondagsschoolleerkrachten les te kunnen geven.

Al met al weer heel wat te doen en ook voor te bereiden. Maar de Heere geeft moed en krachten die hopend op Hem wachten.

Hartelijke groeten, van het team uit Guinee-Bissau

• 30 Augustus 2014 - 14:05

Ma:

Je vertrek komt nu wel erg dichtbij...wel fijn dat er daar naar je komst wordt uitgezien!

• 30 Augustus 2014 - 14:05

Ma:

• 30 Augustus 2014 - 22:19

Miranda Mons:

Ha Maartje,

Mooi om alvast een voorproefje te krijgen van het team waar je binnenkort deel van uit mag gaan maken. Ook via deze weg succes met de laatste voorbereidingen, een goede reis en een gezegende tijd gewenst!

Hartelijke groet,
    Miranda