Even een snelle update - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Maartje Klijn - WaarBenJij.nu Even een snelle update - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Maartje Klijn - WaarBenJij.nu

Even een snelle update

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

22 Mei 2012 | Indonesië, Sanur

19-05
Nou, na totaal 7 uur vloegen en wat wachtuurtjes weer terug op Bali, Dhr. Janse werd in de levensbeschrijving van Ds. Kuijt als volgt geciteerd: 'Bezit uw ziel in lijdzaamheid, bedenkt dat gij op Papua zijt', maar volgens mij mag je dat Papua ook best vervangen door Indonesie:) Maar weer keurig opgehaald en na een heerlijke douche in een schoon bed dus wat zou ik klagen? Snel even wat boodschappen gedaan en lekker lui in het restaurant van de buren gegeten. Dat is trouwens ongelofelijk, de eigenaar daarvan woont hier al 23 jaar en kan naar eigen zeggen nog niet meer indonesisch dan groeten. Raar toch? Ook jammer voor hemzelf als je t mij vraagt. Maar goed, z'n salade, groente en frietjes smaakten prima, en daar kwam ik tenslotte voor;)

20-05
Vanmorgen naar Bukit Doa in Nusa Dua geweest. Daar staat van alle wereldgodsdiensten een gebedshuis en je hebt het dus als het ware voor het uitkiezen. In de GKB (Gereja Kristen Bali) was een engelse dienst om half 11. Dus ik zat daar een beetje te wachten toen ik mensen voor me nederlands hoorde praten! Het waren twee stellen van middelbare leeftijd uit Den Haag e.o. Ze nodigden me uit om bij hen te zitten (en later ook voor het eten, maar dat sloeg ik af omdat de taxichauffeur nog op me stond te wachten om me terug te brengen) en al pratend kwamen we erachter dat de een oorspronkelijk uit Zeist e.o. kwam en de ander uit Groot-Ammers. Wat is de wereld dan toch weer klein he... De service ging verder vooral over een conferentie in Jakarta waar de pastor geweest was en die ging over gebedsgroepen oid, maar het was wel fijn om met mensen uit allerlei landen bij elkaar te zijn, hymns te zingen en te bidden. De taxichauffeur zei dat hij een christelijke vrouw wilde. Hij was zelf hindoe maar dacht dat christen makkelijker was want dan hoefde je alleen op zondag en niet zoals hindoes iedere dag te offeren etc. Hij zou er geen enkel probleem mee hebben om te wisselen... Hij vroeg vanalles over verschillen tussen katholiek en protestant en over karma bij protestanten. Hij dacht omdat de Heere Jezus 'met kerst' geboren is en we geloven dat Hij eenmaal terug komt, we ook in reincarnatie geloven. Was nog een hele klus om het goed uit te leggen... Al met al een goede oefening van 'leg eens in t kort uit wat je geloof inhoud';)

21-05
Vandaag een tamelijk rustig dagje hier in Sanur. Wat souvenirs gekocht (alleen jammer dat de winkeleigenaren zo pushen om in hun winkel te komen...:S) Afscheidscadeautjes voor de kinderen besteld. Ook in t internetcafe naar mn USB gevraagd en ze zeiden dat ze wisten, dat ik m daar had laten liggen! Alleen had iemand m mee naar huis oid. Hoop maar niet dat dat betekent dat ze alles eraf hebben gegooif want dan kan ik m net zo goed niet terug hebben... Verder een lekker lange strandwandeling gedaan en bij een amerikaans restaurant gegeten. Dat laatte was niet echt een goed plan trouwens. Wat een enorme porties zeg! Je kunt je dus wel voorstellen hoe uitgeput ik nu op mn bed lig uit te buiken...:)

22-05
Vannacht ineens wakker geschrokken van de telefoon. Janneke: ze zouden in plaats van om 14.00, pas om 21.30 vertrekken vanaf Amsterdam. Wat een consternatie. Taxichauffeur gesmst over dit latere tijdstip, me zorgen gemaakt of we nog wel op tijd gaan zijn voor de binnenlandse vlucht etcetc, maar uiteindelijk toch maar verder gaan slapen omdat ik er verder toch niet zoveel aan kon veranderen... Afwachten dus!

  • 22 Mei 2012 - 12:59

    Thuisfront:

    Leuke foto, met Alinda. Ik geloof wel dat ze op haar vader lijkt qua uiterlijk.
    Tja...en nu maar wachten op de dames uit Nederland. Tjongejonge: wel een reis met hindernissen voor hen. Gelukkig inderdaad dat ze samen zijn!
    Maar hoe langer dat je op iets moet wachten, des te leuker het wordt, toch! Jij nog even succes met alleen op Bali zijn. Kan je lekker veel borduren...
    groetjes van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Maartje

Actief sinds 01 Juni 2011
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 42924

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 06 December 2014

Proeftijd Guinee Bissau

30 Januari 2012 - 14 Juni 2012

Afstuderen @ Sumbamission

Landen bezocht: